צמיג רדיאלי לאופנועים
צמיגים רדיאלים שונים מצמיגים רגלים בכך שהם מוצרים באופן שונה אשר מאפשר גמישות בצמיג
ואחיזה משופרת.
תהליך היצור של הצמיגים הללו שונה בכך שמחדירים רצועות מתערובת מתכתית אל תוך שכבת
הגומי
החיצונית.
למרות שהצמיג עצמו נראה דיי פשוט הוא מיוצר בתהליך מורכב למדיי של שילוב מספר שכבות
שונות
של חומרים.
צמיגים רגילים לרוב מיוצרים משכבות ניילון בזמן שצמיג רדיאלי מיותר משכבות פוליאסטר.
צמיג טיובלס
רוב הצמיגים בעולם הם צמיגי טיובלס (Tube Less) והם בעצם צמיגים שלא זקוקים לפנימית
בתוכם.
צמיגי טיובלס בדרך כלל מתאימים לאופנועים וקטנועים והם מספיק קשיחים כדי למנוע שחיקה
בחום
גבוהה.
לפי החוק הישראלי אסור להכניס פנימית אל תוך צמיג טיובלס בגלל הוראות בטיחות.
חשוב לדעת שברגע שיש תקר בצמיג טיובלס יש צורך בתיקון מקצועי, לא כמו באופנועי שטח
שמחליפים
פנימית.
צמיג - סיווג מהירות
כשיצרן מיצר צמיג מחובתו להטביע על הצמיג את המגבלת מהירות שלו, למגבלה הזאת קוראים
סיווג
מהירות.
לכל צמיג שמיוצר היום יש מקסימום משקל ומקסימום מהירות שהוא יכול להגיע אליו, אם למשל
יש לך
אופנוע
ספורטיבי אתה חייב להתאים את סיווג המהירות של הצמיגים למהירות הנסיעה שלך, אחרת הצמיג
יגיע
למעלות גבוהות
כתוצאה מהחיכוך עם הכביש והצמיג לא יוכל לשאת את החום הזה. הצמיג עלול להתפרק ו/או
להתפוצץ
במהלך הנסיעה.
צמיג - משקל מקסימלי
ממש כמו בסיווג מהירות, לכל צמיג יש את המשקל המקסימלי שהוא יכול לספוג והמשקל מתחלק
כמובן
בין כמות הצמיגים.
את המשקל המקסימלי ניתן גם כן לזהות באמצעות הטבעה בתוך הצמיג אשר נמצאת תמיד צמוד
לסיווג
המהירות.
אם אתה רוכש צמיגים עליך לוודא שהמשקל המקסימלי שלהם מתאים לכלי שלך + המשקל שלך והמשקל
של
המורכב שלך.
תאריך צמיג
צמיג מיוצר מחומרים שמתבלים עם הזמן וגם אם הצמיג עדיין לא הורכב, מספיק שהוא יושב על
המדף
יותר מ5 שנים
מתאריך היצור שלו הצמיג נחשב לפסול, הסיבה לכך היא פשוטה, החומרים שהצמיג מיוצר מהם
מתייבשים עם הזמן
והצמיג מאבד את יכולת האחיזה שלו. איך תוכל לזהות צמיג ישן? מעבר לתאריך שלו תוכל לראות
סימנים מקדימים
להתייבשות של הצמיג, למשל סדקים קטנים בצמיג, קרעים, גומי קשה או יבש, סימני שחיקה
מיותרים,
צבע שחוק...
את כל הסימנים האלא ניתן לראות גם על צמיג חדש שעדיין לא הורכב, אם עבר זמנו והוא כבר
"גמור".