זמינים גם בטלפון * 2745
חלקים המתאימים לכלי שלך

דיסק בלם לאופנוע, דיסק בלם קדמי, דיסק בלם אחורי, סנדלי בילום, דיסק בלם לטרקטורון

איך להחליף דיסק בלם קדמי או דיסק בלם אחורי בעצמך

חשוב לציין, לפני שאתה ניגש אתה צריך לדעת שלשחק בבלמים שלך זה מאוד מסוכן ולא חוקי - אז המדריך הבא הוא על אחריותך בלבד.
חשוב להצתייד בכלים מתאימים ולעבוד בסבלנות במיוחד אם זה הדיסק בלם הראשון שאתה מחליף.

מה זה דיסק בלם לאופנוע?

דיסק בלם לאופנוע משמש לבלימה אגרסיבית ויעילה שמוכיחה את עצמה כבר שנים והטכנולוגיה הזאת מאפשרת בלימה יעילה גם במהירויות גבוהות מאוד.
אז איך זה עובד? דיסק בלם לאופנוע מחובר ישירות אל הגלגל או הנבה של הגלגל ובמהלך נסיעה הדיסק בלם שלך מסתובב במהירות של הגלגלים שלך.
על הדיסק מחובר קליפר שזה בעצם בוכנות הידראוליות שאחוזות את הרפידות שנלחצות ברגע שאתה לוחץ על הברקס.
במשך השנים יצרני דיסקים לבלימה התפתחו והבינו שבשביל שהדיסק בלם לאופנוע שלך יבלום טוב יותר הם צריכים לקרר אותו במהירות, הרי הרגע שהדיסק חם הברקסים לא עובדים..
היצרנים פתחו טכנולוגיות שונות שמאפשרות אוורור יעיל לדיסק באמצעות חורים וצורות שונות של הדיסק עצמו ויחד עם שילוב של חומרים נכון אתה מקבל את הדיסק בלם לאופנוע שלך.

מה זה סנדלי בילום?

דיסק בלם לאופנוע שונה לגמרי מדיסק בלם לקטנוע בגלל הבדלי העומסים והעבודה הקשה, כמובן שרוב הקטנועים מגיעים למהירות נמוכה יותר מזאת של האופנועים ואין צורך בדיסק בלימה אגרסיבי.
רוב הקטנועים בעלי הנפחים הנמוכים מקבלים במקום דיסק בלם לקטנוע סנדלי בילום. סנדלי בילום עובדים בצורה שונה,
יעילה פחות וזולה יותר אך למהירות שקטנוע בנפח נמוך יכול להגיע זה ללא ספק מספיק.
סנדלי בילום הם בעצם "תוף" שמכיל בתוכו זוג רפידות בצורת חצי עיגול וברגע שאתה לוחץ על הברקס הרפידות נפתחות ומשתפשפות ב"תוף עצמו".
כמובן שאת כל זה לא ניתן לראות מכיוון שכשיש לך סנדלי בילום לקטנוע שלך הם יהיו בתוך הגלגל (הג'אנט) כך שלא ניתן לראות אותם.

דיסק בלם לטרקטורון

דיסק בלם לטרקטורון או לאופנוע שטח הוא מעט שונה מהדיסק הרגיל, הרעיון של החברות היה ליצור דיסק בלם שיכול לשאת
את תנאי השטח הקשים ובשילוב שונה של סגסוגת וצורה הם הצליחו לעשות את הדיסק בלם לטרקטורון המושלם.
השוני בין טרקטורון לאופנוע הוא מספר הגלגלים שאייתו גודלים כמובן מספר הדיסקים, רוב הטרקטורונים מקבלים דיסק בלם לטרקטורון באמצע הצירייה האחורית,
חלקים מקבלים זוג אחוריים בצמוד לגלגלים ודיסק בלם לטרקטורון בצד כל גלגל קדמי.
בטרקטורונים בעלי נפחים נמוכים ממש כמו בקטנועים משתמשים בסנדלי בילום אחוריים אך לרוב בשנים הללו זה דיי נדיר מכיוון שרוב הטרקטורונים בנויים לעבודה או לתחרויות,
כך שאין מקום לנפחים הקטנים האלו יותר.

ממה מערכת בלמים מורכבת?

מערכת הבלמים של היום נוצרת משילוב של דיסק בלם קדמי ודיסק בלם אחורי אשר כל דיסק מגיע לכל גלגל וכך ניתן לעצור ביעילות.
לאופנועים בנפחים גבוהים בדרך כלל מוסיפים עוד דיסק בלם קדמי (סה"כ 2 - אחד בכל צד של הגלגל) בכדי לאפשר בלימה יעילה ואגרסיבית יותר.
דיסק בלם קדמי תמיד יהיה אגרסיבי יותר מדיסק בלם אחורי מהסיבה שדיסק בלם אחורי בדרך כלל רק מאט את האופנוע לעומת הדיסק בלם הקדמי שמבצע את הבלימה בפועל.

דברו איתנו בוואטסאפ